Asiakkaita

Asiakastarina autokorjaamosta, joka kasvoi kahdessa vuodessa 3 henkilö työllistävästä korjaamosta 10 henkilöä työllistäväksi korjaamoksi.

Kun palvelun taso on hyvä ja markkinoinnilla puhutellaan oikeaa kohderyhmää on tällä iso merkitys kokonaisuuteen.

Autohuolto Biltec oli ihan tavallinen autokorjaamo Keski-Suomessa. Korjaamo sijaitsi vähän sivummalla, kauempana kauppakeskuksista ja asutuksesta, mutta onnistui siitä huolimatta saavuttamaan hyvän maineen ja aseman kilpaillulla alalla persoonallisella ja inspiroivalla some sisällöllä, jollaista vielä tällöin ei monikaan yritys tehnyt. 

Kyseinen korjaamo oli toiminut jo useamman vuoden eri omistajan toimesta. Korjaamolla oli jo vakiintunut asiakasryhmä, jossa autokanta oli suurimmaksi osaksi hieman vanhempaa. Uuden omistajan myötä palvelun tasoon kiinnitettiin huomiota, palveluprosesseja hiottiin, korjaamolle hankittiin laitteistoja, jotka mahdollistavat myös uudempien autojen kokonaisvaltaiset huollot ja korjaukset. Myös koulutukseen panostettiin ja palveluihin tulivat kaasu-, sähkö- ja hybridiautojen huollot sekä korjaukset. 

Näiden muutosten myötä tuli tarve tavoittaa uudenlaista askakaskuntaa eli: uudempia autoja sekä asiakkaita, jotka arvostavat ensisijaisesti hyvää palvelua halvan hinnan sijaan.

No mitä me muutettiin?

Alennusmyynnit lopetettiin ja alettiin puhumaan palvelusta, eikä pelkästään puhumaan vaan näyttämään konkreettisesti millaista se käytännössä on eli miten korjaamolla toimitaan eri tavalla kuin muut. Lisäksi somessa opetettiin autoilijoita ymmärtämään autoja paremmin, puhuttiin ihmisten kielellä ja tultiin helpommin lähestyttäviksi. Lisäksi luottamusta parannettiin sillä, että henkilökunta ja omistajat tulivat omilla kasvoillaan esille somessa. Sisältö oli inspiroivaa, aitoa, persoonallista ja hyvin erilaista mitä alalla oltiin totuttu näkemään.

No millaisia tuloksia sitten saavutettiin?

Vuodessa autokantaa saatiin muutettua 10 vuodella uudempiin autoihin, työmäärä kasvoi ja kahdessa vuodessa yritys kasvoi 3 henkilö työllistävästä korjaamosta 10 henkilöä työllistäväksi korjaamoksi.

Keskityimme viestinnässä myös työnantajamielikuvan vahvistamiseen. Alalla on kova pula osaavista työntekijöistä, mutta onnistuimme jokaisen rekrytoinnin kohdalla löytämään osaavaa henkilökuntaa nopeasti omin voimin ilman ulkopuolista rekrytoinnin tukea. Useampi uusi työntekijä mainitsi rekrytoinnissa kiinnostuksen syntyneen somen perusteella “Teillä on niin mahtava meno somessa”.

Yrityksen kasvuvauhti oli huimaa ja saimme myös muilta korjaamo yrittäjiltä kommentteja mm. “Millä ihmeellä te saatte sinne mörön selän perseeseen asiakkaat tulemaan?” on totta, että korjaamon sijainti ei ole otollisin. Kyseiselle korjaamolle pitää ajaa monen eri korjaamon ohi. 

Täyttä kunniaa en tästä tietenkää ota, sillä lopputulos on aina monen tekijän summa. Jotta mainonta toimii täytyy myös palveluiden tai tuotteiden olla OIKEASTI toimivia, se vaatii taustalle osaavan henkilökunnan ja hyvin pyörivän yrityksen taustalla on taas loistavaa johtamista. Parhaimmillaan autoja on huoltoon tuotu myös useiden satojen kilometrien päästä ja asiakkaat ovat kertoneet löytäneensä yrityksen somesta. 

Autohuolto BilTec Oy 

Instagram @biltecoy

TikTok @biltecoy

Facebook Autohuolto BilTec Oy, Mekonomen Vaajakoski

Asiakkaiden antamaa palautetta

Tässä koottu tiimin ajatuksia koulutuksesta:

  • Opetus oli selkeää ja porukka pääsi hyvin tekemään käytännössä asioita
  • Käytännönläheisyys, konkreettinen tekeminen koulutuksen aikana on helppo siirtää suoraan työhön
  • Hyvin sovellettu koulutussisältö, kouluttajan taustatyö asiakkaasta ja tarpeesta näkyy koulutuksen sisällössä
  • Kouluttajan aitous ja persoonana henkilönä, innostaa ja mahdollistaa oppimisen
  • Materiaalipankki, tuotettu matsku koulutuksen aikana tulevaisuutta varten helpottaa koulutuksen sisällön käyttöönottoa
  • Konkreettiset esimerkit ja yhdessä julkaisujen hiominen, sekä aiheiden pyörittely oli myös palkitsevaa ja tuki sisäistämistä.
  • Kaikki osiot oli tosi hyvät ja konkreettiset, sai tosi paljon uusia ideoita someen ja ihan oikeasti myös vinkkejä sanamuotoihin ja sisältöteksteihin.
  • Mukavan rento ja riittävän dynaaminen tapa pitää kouluttaa
  • Hyvää, että yhdessä tekemistä ja heti pääsi konkreettisesti tekemään
  • Kaisalla on taito pitää porukka aiheessa vaikka koko päivän ja palauttaa aihe takaisin, kun keskustelu lähtee rönsyämään.

Pidin Kaisan rennosta ja helposti lähestyttävästä tyylistä. Itse somea kammoavana, koulutus antoi paljon ihan käytännön vinkkejä tekemiseen. Opin uutta, mm julkaisujen tekemisestä sekä sisällöstä. Vaikka ahdistuskäppyra nousi päivän aikana hetkellisesti, se laski nopeasti, kun tajusin, että somea suunnitellaan ja aikataulutetaan yhdessä. Aikaisemmissa koulutuksissa, olemme vain raapaisseet pintaa, mutta nyt koulutus antoi konkreettisia vinkkejä tekemiseen.

Mä oon ajatellut sua ja meidän tapaamista paljon eilen ja tänään 👌. Mulla on päässäni kirkastunut moni asia, mistä puhuttiin keskiviikkona ja saanut jotenkin selkeyttä asioihin 💫

En tiiä kiitetäänkö sua yleensä kuvailuista, mutta kiitos tämän päiväisestä – mulla oli hauskaa 😁

Valmennan yrityksiä luomaan kestävän ja houkuttelevan maineen somessa, joka tukee yrityksen liiketoiminnan tavoitteita.

Tomi | Jyväscar Oy

”Kaisalla on vahva ammattitaito markkinoinnin alalta, rohkeus ottaa ohjat omiin käsiin ja lähteä toteuttamaan ideoita. Minulla on alusta asti ollut vahva luotto Kaisan tekemiseen, erityisen mielissään olen helposta ja vaivattomasta yhteistyöstä, voin luottaa, että asiat tulee tehtyä niin kuin on sovittu!”

Fashion Unit Oy

”Yhteistyö Kaisan kanssa on ollut todella vaivatonta. Olen voinut alusta asti luottaa Kaisan osaamiseen ja ammattitaitoon. Kaisalta löytyy ideat sekä näkemykset toteutuksesta ja kyky myös viedä ne suunnitellusti käytäntöön.  Olemme onnistuneet some markkinoinnin avulla tavoittamaan uusia potentiaalisia asiakkaita yhä enemmän sekä saaneet valmennuksia myytyä täyteen. En voisi parempaa kumppania tähän omaan hektiseen ja alati muuttuvaan toimenkuvaani toivoa.”

Suomen Huoltokumppani Oy

”Olemme erittäin tyytyväisiä saamaamme markkinoinnin tukeen. Kaisa auttoi meitä yrityksen verkkosivu projektissa sisällön tuotannossa sekä somekanavien perustamisessa. Kaisa toteutti meille todella onnistuneen markkinointikampanjan toimintamma avajaisten yhteyteen, jolla avoitimme runsaasti uusia asiakkaita. Erityisen kiitollisia olemme ripeästä toiminnasta ja helposta yhteistyöstä.”

Biltec Oy

”Kaisan kanssa yhteistyö on ollut todella helppoa. Kaisalla on vahva osaaminen eri markkinoinnin kanavista ja on osannut valita meille ne kaikista toimivimmat. Kaisa osaa tuottaa rohkeasti erilaista ja mielenkiintoa herättävää sisältöä. Markkinoinnin avulla yrityksen alueellinen tunnettuus onkin kasvanut merkittävästi.  Yritys on onnistunut kasvamaan lyhyessä ajassa kaksi henkilöä työllistävästä yrityksestä, nyt jo yli kymmenen henkilö työllistäväksi taloudellisesti menestyväksi korjaamoksi. Iso kiitos siitä kuuluu myös markkinoinnille!”

Yellowclothes

”Kaisa on erittäin luotettava ja ammattitaitoinen some-konsultti. Hänellä on todella syvällinen ymmärrys sosiaalisen median trendeistä, aina loistavia ideoita sekä näkemyksiä ja osaaminen soveltaa sekä ohjata niitä käytäntöön.”

Varaa aika maksuttomaan tapaamiseen

Jos olet epävarma onko valmennus juuri teidän tarpeisiin sopiva, riittääkö yrityksen resurssit somen itse hoitamiseen tai mietit onko somea ylipäätään tarpeen kehittää voit varata ajan maksuttomaan tapaamiseen, jossa voimme käydä läpi yrityksenne tilannetta ja tarjoan näkemykseni teille. Voimme myös keskustella mikä yrityksenne somessa toimii ja mihin kaivataan muutosta, annan näkemykseni somen kehittämiseen ja sisältöön. On myös minun etuni, että asiakkaani hyötyvät aidosti valmennuksestani.